Pentru zilele în care fie ai poftă de un desert, sau vrei să ai parte de un mic dejun delicios şi consistent, bundica de chia e alegere perfectă. E foarte uşor de pregatit şi cel mai important nu conţine zahar!

Seminţele de chia sunt bogate în calciu, magneziu şi fosfor, minerale esenţiale pentru buna funcţionare a sistemului  osos şi muscular. Contin Omega 3, care ne fereşte de boli cardiovasculare şi ne ajuta în menţinerea nivelul normal al colesterolului. Sunt bogate în antioxidanţi, neutralizând radicalii liberi şi lupta împotriva îmbatranirii premature.

Seminţele de chia, datorită numarului crescut de fibre ajută digestia şi regularizeaza tranzitul intestinal, oferind senzaţia de saţietate, ideală atunci cand ne dorim menţinerea greutatii optime.

Budincă de chia este preferata mea, atat pentru gustul nemaipomenit în combinaţie cu fructele proaspete, cât şi pentru faptul ca o pot pregati din avans, seara pentru dimineata cand sunt pe fuga.

Eu am ales să decorez budinca cu smochine, dar poţi alege capşuni, fructe de padure, caise sau oricare alt fruct.

Ai nevoie de :

  • 250 ml lapte de cocos/caju/,migdale sau orice lapte vegetal
  • 4 lg seminţe de chia
  • Miere, sirop de agave sau orice alt îndulcitor
  • O linguriţa extract de vanilie natural
  • Fructe prospete

Prepare:

  • Într-un bol mic, amestecă laptele, extractul de vanilie si mierea. Adaugă seminţele de chia si amestecă bine. Pune compoziţia în pahare sau într-un borcan şi lasă-l pâna se întareşte suficient sau peste noapte la frigider. Serveşte cu fructe proaspete!

 

 

 

 

                                         Fig Chia Pudding

For those days when you are in the mood for a dessert or you want a delicious and healthy breakfast, chia pudding is a good choice!

It’s super tasty and healthy and it doesn’t contain sugar!

Chia seeds are full of calcium, magnesium and phosphorus, vital elements for strong bones and healthy muscles. They contain Omega 3, which helps in having a healthy cardiovascular system, and also maintains a low level of cholesterol.

Being so rich in fibers, chia seeds  help us in having a normal intestinal transit and are also recommended in many diet recipes.

I prefere to make this at night to have ready for a fast breakfast the next day, because I am always on the run!

I chose to use figs, but you can also use any fruit you desire.

Ingredients:

  • 250 ml coconut milk or any vegetal milk
  •  4 tsp chia seeds
  • 1 tsp vanilla extract
  • honey or maple syrup
  • fresh fruit

Instruction:

  •  Mixt all ingredients, first the milk with the vanilla extract and the sweetener and then add chia seeds
  • Pour mixture into a jar and place it in the frige
  • Add fresh fruits, feel free to experiment

Enjoy!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *